Direct mailing jako sposób bezpośredniego dotarcia z przekazem reklamowym do odbiorcy wyróżnia się na tle innych kanałów komunikacyjnych. Żeby jednak spełnił swoje założenia, obsługa przesyłek mailingowych i reklamowych musi stać na najwyższym poziomie. Dlaczego warto zlecić ją zewnętrznemu podmiotowi?

Co obejmuje obsługa przesyłek mailingowych i reklamowych przez zewnętrzną firmę?

 

Przedsiębiorcy coraz chętniej decydują się na oddelegowanie obsługi przesyłek mailingowych i reklamowych zewnętrznemu podmiotowi. Zyskują bowiem kompleksowe wsparcie, w ramach którego firma przejmuje zadania związane z obsługą dokumentów i materiałów promocyjnych, takie jak:

  • wydruk – najczęściej obejmuje zarówno czarno-biały, jak i kolorowy wydruk dokumentów oraz materiałów promocyjnych, wizytówek, ulotek, broszur, a także zaproszeń. W zależności od potrzeb klienta może być wykonywany na papierze o różnej gramaturze, formacie i kolorze,
  • personalizacja – pozwala nadać dokumentom i materiałom promocyjnym unikalny charakter, dostosowany do upodobań odbiorcy lub grupy odbiorców, co zwiększa skuteczność przekazu,
  • kopertowanie – w zależności od ilości i rodzaju insertów wykonywane jest manualnie lub maszynowo. Przedsiębiorca może wybierać spośród różnych rodzajów kopert – białych, kolorowych, z okienkiem lub bez,
  • konfekcjonowanie – czyli przygotowanie towarów do wysyłki bez zmiany ich cech fizycznych, dzięki czemu zyskują one atrakcyjny wygląd i są gotowe do sprzedaży. Obejmuje szereg działań, w tym pakowanie, przepakowanie, etykietowanie, dołączanie folderów reklamowych i voucherów,
  • sortowanie – to grupowanie dokumentów i materiałów promocyjnych zgodnie z przyjętymi kryteriami, takimi jak grupa odbiorców, waga, rozmiar czy też typ dystrybucji,
  • dystrybucja – czyli wysyłka przesyłek mailingowych i reklamowych według wytycznych klienta.

Obsługa przesyłek mailingowych i reklamowych przez zewnętrzny podmiot – dlaczego warto?

 

Jak więc widać, obsługa przesyłek mailingowych i reklamowych to proces, który obejmuje szereg różnorodnych czynności. Jej zlecenie zewnętrznemu podmiotowi, odciąża wewnętrzne zasoby firmy. Pozwala również przenieść uwagę pracowników na inne obszary, takie jak pozyskiwanie klientów, rozwój produktów czy też działania marketingowe.

Zwalnia również z konieczności utrzymywania personelu dedykowanego stricte obsłudze przesyłek mailingowych i reklamowych. Optymalizuje zatem koszty prowadzenia działalności.

Sprawna obsługa przesyłek mailingowych i reklamowych wpływa również na powodzenie direct mailing. Odpowiednio przygotowane i rozdystrybuowane przesyłki marketingowe są w stanie zwiększyć sprzedaż produktów i zachęcić ich odbiorców do skorzystania z reklamowanych usług. Warto mieć to na uwadze przy wyborze strategii marketingowej.

Profesjonalna firma zajmująca się obsługą przesyłek mailingowych i reklamowych to ważny element „układanki”. To bowiem ona odpowiada za jakość wydruku, właściwe przygotowanie dokumentów i materiałów oraz ich dystrybucję. Profesjonalny podmiot zewnętrzny będzie jednak dysponował sprawdzonymi narzędziami i metodami działania, które pozwalają mu na rzetelne świadczenie usług tego typu, co przekłada się na sukces przedsiębiorcy.

Jak wybrać rzetelnego partnera do obsługi przesyłek?

 

Na rynku nie brakuje firm logistycznych świadczących obsługę przesyłek mailingowych i reklamowych. Jak zatem wybrać rzetelnego partnera? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na doświadczenie podmiotu. Żeby je ocenić, warto poprosić o informacje na temat zrealizowanych kampanii direct mailingowych.

Sprawdzić należy również opinie o firmie. W tej kwestii z pomocą przychodzi internet. Czasem wystarczy przeanalizować komentarze na fanpage’ach w mediach społecznościowych, czasem trzeba włożyć nieco więcej wysiłku i np. przejrzeć branżowe fora. Jeśli informacji na temat przedsiębiorstwa jest niewiele, warto poprosić właściciela o kontakt z poprzednimi klientami i zapytać ich o opinie.

źródło: Toplogistic.pl – korespondencja masowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Czym powinna wyróżniać się prezentacja naukowa w PowerPoint?

Zasady tworzenia prezentacji naukowych w Power Point nie odbiegają znacząco od praktyk…

Gratowniki, fazowniki i wiertła stopniowe Polledri

W pełni profesjonalne narzędzia Polledri to kompleksowe rozwiązania oferujące skuteczną i precyzyjną…

Sprężarki spiralne bezolejowe – zasady działania i zastosowanie

Nowoczesne sprężarki spiralne bezolejowe dedykowane są aplikacjom wymagającym najwyższej jakości sprężonego powietrza. …

Czy cena ma wpływ na jakość paneli fotowoltaicznych?

Panele fotowoltaiczne stanowią jeden z najważniejszych elementów wpływających na sprawność instalacji. Dlatego…