Promowanie biznesu oraz produktów i usług poza granicami kraju to wymagające przedsięwzięcie. Jedną ze strategii, która ułatwia osiągnięcie sukcesu, jest pozycjonowanie zagraniczne. Odpowiednio zaplanowane i wdrażane wpływa pozytywnie na rozpoznawalność strony internetowej w wynikach wyszukiwania odrębnych dla danego kraju. Na czym polega? Jakie działania są realizowane w jego ramach? Co jeszcze warto o nim wiedzieć, aby skutecznie promować się zagranicą?

Pozycjonowanie zagraniczne – co to? Na czym polega? Jakie obejmuje działania

Pozycjonowanie zagraniczne to proces obejmujący różne działania z zakresu SEO, których nadrzędnym celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania dla określonej, zagranicznej wersji wyszukiwarki Google. Wpływa to pozytywnie na rozpoznawalność marki i jej produktów (usług) w danym kraju i pozwala rozszerzyć grono potencjalnych klientów o osoby spoza Polski. Dlaczego pozycjonowanie zagraniczne jest koniecznością dla firm, które chcą działać na rynkach zagranicznych?

Odpowiedź jest prosta. Ponieważ w każdym kraju Google ma odmienną wersję językową. W Polsce jest to google.pl, w Hiszpanii – google.es, natomiast w Wielkiej Brytanii – google.co.uk. Jeśli więc właściciel witryny chciałby, aby zajmowała ona wysokie miejsce w rankingach SERP w wymienionych wyszukiwarkach, to musiałby, po pierwsze, stworzyć trzy wersje językowe strony (polską, hiszpańską i angielską), a po drugie – prowadzić odrębny proces pozycjonowania dla każdej wyszukiwarki. Na czym konkretnie on polega?

Pod pewnymi względami pozycjonowanie zagraniczne przypomina pozycjonowanie prowadzone w Polsce. Jedno i drugie jest prowadzone według tych samych wytycznych. Jedno i drugie obejmuje działania on-site i off-site, takie jak optymalizacja witryny, link building czy też content marketing. Różnica tkwi m.in. w specyfice rynku. W jednym kraju większe znaczenie może mieć linkowanie zewnętrzne, w innym natomiast jakość kodu strony www. Choć zazwyczaj niuanse są niewielkie, warto je uwzględnić. W przeciwnym razie pozycjonowanie zagraniczne może nie przynieść zakładanych rezultatów.

O co należy zadbać, aby pozycjonowanie zagraniczne było skuteczne?

O skuteczności pozycjonowania zagranicznego przesądza wiele czynników, w tym wspomniana już znajomość reguł rządzących danym rynkiem. Dlatego działania optymalizacyjne powinna poprzedzić wnikliwa analiza nie tylko specyfiki rynku, ale również konkurencji, popularnych wyników wyszukiwania dla danej branży czy też wreszcie słów kluczowych. Na tym jednak nie koniec. O co jeszcze należy zadbać, aby pozycjonowanie zagraniczne przyniosło realne efekty?

  1. Odpowiednie przygotowanie strony www. Witryna powinna być zgodna z wymaganiami robotów Google, a także odpowiadać na potrzeby klienta zagranicznego.
  2. Opracowanie właściwej strategii obecności firmy na zagranicznym rynku. Pozycjonowanie zagraniczne powinno być spójne z innymi działaniami marketingowymi.
  3. Dobór słów kluczowych. Frazy powinny być adekwatne do specyfiki prowadzonej działalności, rodzaju branży oraz potrzeb użytkowników. Przy ich wyborze warto też uwzględnić intencje potencjalnych klientów. Pozwoli to tworzyć treści, które będą doceniane nie tylko przez użytkowników, ale również roboty Google.
  4. Responsywność strony www. Witryny, które dostosowują się do szerokości ekranu urządzenia, są lepiej oceniane zarówno przez odbiorców, jak i algorytmy Google.

Pozycjonowanie zagraniczne to jedna ze strategii, która umożliwia budowanie przewagi konkurencyjnej na rynkach międzynarodowych. Żeby było skuteczne, wcale nie musi być przeprowadzane przez agencję marketingową działającą „na miejscu”. Niemniej znajomość lokalnego rynku jest kluczowa. Dlatego warto dobrze przyjrzeć się podmiotowi, z którym chce się współpracować. Rzetelna firma nie tylko przeprowadzi wnikliwą analizę, ale również stworzy spójną strategię marketingową i będzie systematycznie raportować wyniki swoich prac.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

Czym powinna wyróżniać się prezentacja naukowa w PowerPoint?

Zasady tworzenia prezentacji naukowych w Power Point nie odbiegają znacząco od praktyk…

Gratowniki, fazowniki i wiertła stopniowe Polledri

W pełni profesjonalne narzędzia Polledri to kompleksowe rozwiązania oferujące skuteczną i precyzyjną…

Sprężarki spiralne bezolejowe – zasady działania i zastosowanie

Nowoczesne sprężarki spiralne bezolejowe dedykowane są aplikacjom wymagającym najwyższej jakości sprężonego powietrza. …

Czy cena ma wpływ na jakość paneli fotowoltaicznych?

Panele fotowoltaiczne stanowią jeden z najważniejszych elementów wpływających na sprawność instalacji. Dlatego…